Top Social

Kehonkoostumuksen dataa ja urheilullista elämää

Noniin, kevennetty viikko alkoi eilen ja tekee taas tuo palautuminen ihan mielettömän hyvää!

Nyt on sitten se älyvaaka by Nokia testattu, ja lisänä olen skannaillut itseäni verenpainemittarilla, aktiivisuusrannekkeella ja sellaisella kuumemittarilla kun otsasta vaan hipaistaan. Tuo siksi, kun mies on flunssassa nyt ja toivon, että ei tarttuisi. Vaikkakin aika vaikea tuota hengitysteitse tarttuvaa tautia on paeta, kun saman katon alla asustellaan. :)

Mutta siis mittaria jos jonkinlaista on ollut ja tulee olemaan käytössä nyt tästäkin eteenpäin. Melkein voisi jo nauraa tuolle laitemäärälle, mutta sen verran hintaa on nuissa että en ihan vielä hihittele.

Se älyvaaka, eli tuo --> Nokia Cardio älyvaaka infoa on tosi hyvä kaveri, jos haluaa itsestään tarkempia tietoja että pitää dataa omasta kehostaan. Myönnetään, että alkuun oli, niinkuin usein tekniikan kanssa, vaikeuksia saada puhelin synkkaan tuon mööpelin kanssa. Mutta kun onnistui, niin vaikka punnitisin tänään ja avaisin ensiviikolla sen appsin puhelimesta niin muistaa siirtää kaiken infon.

Sitten niihin tuloksiin. Itseasiassa olen vähän yllättynyt vaikkakin tiedän, että suht terveellistä elämää vietetään. Ensinnäkin, pumppuvaivat olivat (onneksi)  ilmavaivoja. Dramaattista, eikö? :D Vaan joskus voivat olla pirullisia nekin!

Mutta: verenpaine 69/110, leposyke 47. Yes!

Sitten:
paino: tyyliä X- files, samoin BMI (terveellisen puolella kuitenkin) Jännä, vaikka paino on normi niin sitä ei halua laittaa oikeastaan mihinkään näkyville! Jotenkin niin henk.koht kuitenkin.

Loput tulokset vaa´alta:
Fat mass: 23,7%
Body water 47,6%
Muscle mass 75%
Bone mass: 3.1%

Sen verran tarkistin vielä tuon vaa´an tuloksista asiantuntijalta, että onko vertailukelpoisia niihin ns. ammattilaisten vehkeisiin. Kuulemma on, eli voisin siis sanoa että kroppa on aika hyvässä kunnossa sisäisesti! Tarkoittaa pidemmällä tähtäimelläkin terveyttä ja jaksamista.

Tulokset ovat kuulemma hyvät urheilijan tulokset. Siinähän se taikasana oli: mä olen urheilija! Silleen aika hassua, kun en ole aiemmin pitänyt itseäni sellaisena, vaikka treenailen aika paljon.

Mutta kun katson viikko- ohjelmaani, niin se taasen on mallia tämä:

Maanantai: treeni1
Tiistai: lenkki
Keskiviikko: treeni2
Torstai: lenkki
Perjantai: treeni 3
Lauantai: treeni4
Sunnuntai: lepoa

Onhan tuo nyt kuitenkin aika urheilullista elämää! Miten tässä näin kävi? Hyvä tietty, kun kävi mutta en oikeastaan tuota suunnitellut sen enempiä. Tavoite ole aikoinaan pudottaa vaan painoa ja siinä se. Mutta jäi näköjään elämäntavaksi tuo rytmi, niinkuin ruokarytmikin.

Eli:
Aamupala
Lounas
Välipala
Päivällinen
Iltapala

Kaloreita päivään mahtuu sellaiset 2600kcal ja treenipäivänä vähän enemmänkin.

Ja nyt kun katson itse tuota listaa, niin aika säännöllistä ja ehken jonkun mielestä jo tylsääkin tuo on.
Mutta itse tykkään siitä, kun voimaa löytyy. Ihan mahtava fiilis!



Tämä kevennetty viikko kun tulee "suoritettua" niin ohjelmassa on saada vielä enemmän rautaa tankoon. Valmentaja laittoi ohjelman, jolla mennään aika hyvällä tyylillä ja kierrolla jolloin saadaan niitä tehoja taas käyttöön.

Olen oppinut muutaman asian tässä matkan aikana: pitkäjänteistä touhua, dietti pitää olla järkevällä tasolla eli syödä pitää myös hyvin vaikka laihduttaisi, pitkänmatkan suunnitelmat on pop, mitään ei ehdi tapahtua parin treenikerran jälkeen, tasapainoinen harjoittelu koko kroppaan eli ei pelkkää hanuria. Ja ehdottomasti muistaa levätä. 

Ja ikä ei este eikä edes hidaste!!!!!!

Tämä kuva vuoden takainen, mutta onhan tuossa jo jotain kehitystä. Siksi vuoden takainen kuva, kun en ole uutta ottanut ja nyt on sen verran nuita potilaita niin ei kerkiä :D. Raasut. Mies on kipiä ja meitin seniorikoiruus vähän myös. 


Mutta tämä yhteensummaus laittoi miettimään, että olisikohan itselläni jotain annetavaa blogiin näissä asioissa. Treenaus, ruokavalio ja säännöllisyys ovat  kuitenkin niitä asioita, jotka sekä innostavat että ovat intohimoni. Varon sitä kuoppaa, että ammatillisesti antaisin vinkkejä, kun en kuitenkaan ole ammattilainen millään muotoa. Siksi olen välttänyt käsittelemästä näitä aiheita. Ihmisiäkin on niin monenlaisia, aineenvaihduntaa, terveydellisiä juttuja jne eli aika vastuu. Mutta jotenkin yleisesti ehken?


Näillä ajatuksilla hyvää illanjatkoa toivottelen!

xoxo

Hahaa, urheilija! :) 


4 kommenttia on "Kehonkoostumuksen dataa ja urheilullista elämää"
  1. Just wanted to wish you a happy Wednesday! Beautiful photo xx.

    Raindrops of Sapphire

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you dear Lorna, for you too <3 And thank you, I just love winter :) xx

      Poista
  2. Mahtava treeniohjelma, ei siis mikään ihme, että on noin timmi kroppa<3 Ikä ei todellakaan ole edes minkään sortin hidaste, saatika este:) Minäkin tunnen itseni ihan nuoreksi likaksi, kunnes yhtäkkiä muistankin, voihan vitalis enpäs olekaan, mutta siltä vaan tuntuu ja se on pääasia se:)
    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan totta, se fiilis on se tärkein juttu! Kiitos ihanista sanoista <3 Yritys on ainakin päällä pitää tuo kunto kohdillaan :) Ihanaa viikonloppua sinne myös!!

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9

Post Signature

Post Signature