Top Social

Ikä, laihdutus ja treenien merkitys: elokuu


Ajatuksia elokuulle.






Ihana tuuli puhaltelee puiden lehdissä ja ilmat viilentyvät, niin oma mielikin alkaa  pikkuhiljaa virkistymään taas. 

Miehelläkin alkoi työt, joten täällä on lomat pidetty.
Meidän loma oli enempi tekemistä kuin olemista. Varsinkin viimeinen viikko oli monen asian suhteen tuon lämpötilan puolesta pitkälti selviytymistä.

Mutta nyt on ihana elokuu ja uudella energialla mennään! Oikeastaan treenienkin kannalta viimeiset kolme viikkoa jollei peräti kuukausi meni tyyliin lämpimällä läpi.

Kotisalissa sisälämpötila oli kutakuinkin 30 -35 ja painojen nosto oli vähän enemmän kuin raskasta. Vaikkakin järki kyllä sanoi, että pienikin treeni on parempi, kun ei mitään ja hei, voittaja jo, kun tein jotain, niin silti omanlaisensa morkkis iski. Olisin halunnut vaan tehdä enemmän kovemmilla painoilla.

Nyt on sitten energiaa senkin edestä. Se, että on loma ja kesä ei millään estä täällä sitä fiilistä, että tunnin käyttää päivässä urheiluun. Jännä miten ihmisen mieli voi muuttua siitä, miten ajatteli urheilusta nuorempana.

Vähän on kuvan tasossa toivottavaa... ;)


Ehken ajattelen vieläkin vahvemmin, että kun pitää hommat hanskassa koko vuoden niin ei tarvitse aloittaa joko loman jälkeistä dieettiä grilliruoan takia tai joulun jälkeen dieettiä vaan syön muutaman päivän oikkee hyvin ja muutoin pidän rutiinit.

Taitaa olla jotain spartalaista verta kuitenkin, sillä kun luin erään lehden otsikon: näin vältät loman jälkeisen treenin kivut, niin oma ajatus oli heti: onko treeniä ilman ihanaa lihaskipua olemassakaan? Eli siis oma mielikuvani on, että kun teen jotain ja treenaan kunnolla niin pitää edes vähän jossain tuntuakin. 

Ei mitään repeämiä tai muuta tietenkään, mutta sanonta no pain no gain on jonkinnäköinen totuus itselleni kuitenkin. Se makea kipu kertoo hyvistä treeneistä ja fiilis on mielettömän hyvä jälkeenpäin. 

Nyt on siis hyvä jatkaa oikein kunnon intensiteetillä elokuun aikana samalla herätä niin sanotusta kesähorroksestaan ihaniin viileneviin päiviin. 



Miksi lihastreeni yhdistettynä aerobiseen on hyvä yhdistelmä? 


Sinänsä aika perus idea: aerobinen kuluttaa juuri sen verran kaloreita, mitä sillä hetkellä tulee kulutettua, ja lihastreeni polttaa kaloreita vielä treenin jälkeenkin. Eli yhdessä nämä toimivat loistavasti. 




Vaikkakin uskon, että tietyissä asioissa ikä ON vain numeroita, niin biologisessa kalenterissa on asioita, joita ei voi millään kieltää. 
Aineenvaihdunta hidastuu, lihaskunto rapistuu, hormonitasapaino heittelee, mielialat saattavat heitellä ja kaikkea muuta kivaa. Nämä faktat ovat lisänneet omasta itsestään huolen pitämisestä yhdeksi tärkeimmistä asioista, jota voin tarjota itselleni. 



Tämä koskee fyysistä että psyykkistä puolta. Huomasin loman aikana että olen huomioinut paremmin fyysisen treenin kuin psyykkisen tasapainon. Se mistä tämän hoksasin oli eräänlainen väsymys ja mini- romahdus. 
Toki siihen vaikutti moni asia mitä elämässä on meneillään täälläpäin, mutta myönnän, että laiminlöin päivittäisiä rentoutumiseen tarkoitettuja harjoituksia. 





Itsestään huolta pitäminen on muuten yllättävän aktiivista tekemistä!


  • Päivään mahtuu alkaen aamusta tietty hyvä aamupala ja muutoinkin ruokailut. Pyrin itse tekemään suurimman osan ruoasta joten tiedän kanssa myös mitä syön. 
  • Sitten joko punttitreeni tai aerobinen. 
  • Pitäisi muistaa myös venytellä, asia josta olen vähän luistanut. Nimimerkillä mikä venyttely? 
  • Näiden lisäksi olen yleensä käyttänyt sellaiseen 15 minuuttia siihen, että kuuntelen jommastakummasta puhelimessa olevasta rentoudu- apsista meditaation. 
  • Kotielämä tietty! 
  • Koiruudet <3
  • Palautuminen treeneistä
  • Ihonhoito
  • Ravinnon lisäksi ne vitamiinilisät


Kuinka helppo onkaan luistaa asioista perustelemalla itselleen muka niin järkevästi, miksi juuri nyt en voi tehdä tuota asiaa. Kun ihminen kuitenkin se kokonaisuus! 






Alkuun pääsee aina, jatkaminen on se avainsana. Silloin itse kysyn aina itseltäni, miksi aloitin tämän? Hyvä kysymys, ja vastaus: itseni takia. Tarpeeksi vahva syy jatkaakseni samalla tiellä!




Pieni tauko bloggailustakin teki näköjään terää. Käsi roikkuu vielä mukana, hyvä niin, mutta ajatukset ovat jollain asteella kirkkaammat. Näköjään tuo pieni paussi kaikesta tekee silloin tällöin hyvää. :)


Kuvahaun tulos haulle funny quotes about bloggers


Näihin kuviin ja tunnelmiin!

Mahtavaa päivää kaikille <3

xoxo
2 kommenttia on "Ikä, laihdutus ja treenien merkitys: elokuu"
  1. Mun motto liikunnassa on myös tuo "no pain, no gain". Mun mielestä, jollei liikunta tunnu kunnolla ja tuota ainakin jonkinasteista "tuskaa" (aika vahva ilmaus, mutta laitoinkin siksi lainausmerkkeihin), niin se on ihan turhaa hommaa silloin. Esimeriksi ykkään kesäisin pyöräillä, enkä käytä mitään vaihdepyörää, koska en tahdo käyttää mitään eteenpäin menemistä helpottavia konsteja, vaan hampaat irvessä ylämäkeen, vastatuuleen ja saunaolosuhteita vastaavassa helteessä vanhalla peruspyörällä (kuten tänä kesänä), niin siinä tuntee tekevänsäkin jotain, heh;)
    Parantelehan kättäsi ja oikein leppoisaa viikonloppua sinulle<3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :1 :D Oot kyllä niin mahtava nainen!! <3 Voin niin kuvitella tuon menon ja sama täällä, pitää tuntua jossain! Kiitos ja samoin sinulle!!! <3

      Poista

EMOTICON
Klik the button below to show emoticons and the its code
Hide Emoticon
Show Emoticon
:D
 
:)
 
:h
 
:a
 
:e
 
:f
 
:p
 
:v
 
:i
 
:j
 
:k
 
:(
 
:c
 
:n
 
:z
 
:g
 
:q
 
:r
 
:s
:t
 
:o
 
:x
 
:w
 
:m
 
:y
 
:b
 
:1
 
:2
 
:3
 
:4
 
:5
:6
 
:7
 
:8
 
:9

Post Signature

Post Signature